PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKYBRNO A OKOLÍ BESKYDY a VALAŠSKO - turistický subregion POODŘÍ - turistická oblast TĚŠÍNSKÉ SLEZSKO - turistická oblast OSTRAVSKO - turistická oblast OPAVSKÉ SLEZSKO - turistická oblast JESENÍKY - turistická oblast HLAVNÍ STRANA Okres Bruntál (region NUTS 4) Okres Karviná (region NUTS 4) Okres Ostrava (region NUTS 4) Okres Frýdek-Místek (region NUTS 4) Okres Nový Jičin (region NUTS 4) Okres Opava (region NUTS 4) Okres Bruntál (region NUTS 4) CZECH REPUBLIC REGION POODŘÍ REGION SLEZSKÁ HARTA ODERSKO BESKYDY-VALAŠSKO DESTINAČNÍ MANAGEMENT MORAVSKOSLEZSKÝ
Pondělí 07.07.2025
Vyhledávání
  Vyhledávací centrum
Moravskoslezský REJSTŘÍK
ZÁKLADNÍ INFORMACE
  Moravskoslezsky kraj
Moravskoslezská nej
Města a obce
Euroregiony
Mikroregiony a sdružení
Turistické regiony ČR
Turistické oblasti ČR
Pohádkové regiony
Destinační management MSK
Klastr cestovního ruchu
AKTUALITY A AKCE
  Aktuality
Kalendář akcí v kraji
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
Veletrhy a výstavy
Kongresy a konference
Lázeňství
  Lázeňská zařízení
Zdravotní pojištění
Turistika a volný čas
  Informační služby
Kultura a zábava
Hrady a zámky
Památky a architektura
Sport a relaxace
Agroturistika
Pěší turistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Zimní sporty
Klub českých turistů
Sdružení a spolky
Cestovní kanceláře
Folklor a tradice
  Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Příroda a její ochrana
  Přírodní zajímavosti
Chráněná krajinná území
Naučné stezky
Ubytování a stravování
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, motoresty
Penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Další stravování
Gastronomické speciality
OBCHOD A SLUZBY
  Služby motoristům
Služby
Obchod
Nákupní centra
PODPORA PODNIKÁNÍ
  Investiční příležitosti
Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Finanční sektor a pojištění
Nemovitosti k prodeji
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba
  KLACR.cz, Moravskoslezský klastr cestovního ruchu

193 Dívčice - Netolice [ Železniční trať ]

Město Netolice bývalo městem s čilým obchodním ruchem, s četnými trhy. To se ale změnilo po otevření Dráhy císaře Františka Josefa 1. září 1868. Rábínský lihovar či pivovary v Netolicích a Petrově Dvoře naopak prosperovaly a nádraží Nákří-Netolice (později Dívčice) bylo od města dvě hodiny daleko. V Netolicích proto vzniklo konsorcium pro stavbu přípojné dráhy, v jehož čele stál netolický starosta JUDr. Otakar Kudrna. V lednu 1893 bylo vydáno povolení k předběžným pracím na dráze. Přes počáteční ekonomické problémy, řešené například využitím starých kolejnic, byla nakonec 8. září 1894 vydána koncese. Stavba začala 23. března 1895. Původní termín dokončení 15. srpna nebyl dodržen, a tak se slavnostní zahájení provozu konalo až 27. října 1895. V roce 1925 byla trať zestátněna. Od roku 1927 byly na dráze postupně provozovány motorové vozy řad M 120.1, M 132.0, M 122.0, M 232.2. Provoz nákladních vlaků byl zajišťován do října 1930 parní trakcí, poté až do okupace motorovými vozy. Ty byly ale zejména zpočátku velmi poruchové, proto byla na trati stálá záloha v podobě parní lokomotivy. Na počátku 30. let 20. století byl vyměněn traťový svršek, což umožnilo zvýšení rychlosti až na 50 km/h. Za druhé světové války byl z důvodu nedostatku benzínu uskutečňován pouze parní provoz, 15. ledna 1945 byla trať uzavřena a byly na ní deponovány transporty Wehrmachtu. Po jejich vyložení byl provoz od 11. července obnoven. V roce 1987 byl znovu kompletně vyměněn traťový svršek. [zdroj]

Na co zírá mašinfíra - viz http://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/na-co-zira-masinfira-trat-126-rakovnik-louny-most-kounovske-kamenne-rady-tajemstvi.A201008_110743_po-cesku_vrja

UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY

UMÍSTĚNÍ


Typ záznamu: Železniční trať
AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 2, 09.01.2022 v 12:23 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA