PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKYBRNO A OKOLÍ BESKYDY a VALAŠSKO - turistický subregion POODŘÍ - turistická oblast TĚŠÍNSKÉ SLEZSKO - turistická oblast OSTRAVSKO - turistická oblast OPAVSKÉ SLEZSKO - turistická oblast JESENÍKY - turistická oblast HLAVNÍ STRANA Okres Bruntál (region NUTS 4) Okres Karviná (region NUTS 4) Okres Ostrava (region NUTS 4) Okres Frýdek-Místek (region NUTS 4) Okres Nový Jičin (region NUTS 4) Okres Opava (region NUTS 4) Okres Bruntál (region NUTS 4) CZECH REPUBLIC REGION POODŘÍ REGION SLEZSKÁ HARTA ODERSKO BESKYDY-VALAŠSKO DESTINAČNÍ MANAGEMENT MORAVSKOSLEZSKÝ
Pátek 04.07.2025
Vyhledávání
  Vyhledávací centrum
Moravskoslezský REJSTŘÍK
ZÁKLADNÍ INFORMACE
  Moravskoslezsky kraj
Moravskoslezská nej
Města a obce
Euroregiony
Mikroregiony a sdružení
Turistické regiony ČR
Turistické oblasti ČR
Pohádkové regiony
Destinační management MSK
Klastr cestovního ruchu
AKTUALITY A AKCE
  Aktuality
Kalendář akcí v kraji
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
Veletrhy a výstavy
Kongresy a konference
Lázeňství
  Lázeňská zařízení
Zdravotní pojištění
Turistika a volný čas
  Informační služby
Kultura a zábava
Hrady a zámky
Památky a architektura
Sport a relaxace
Agroturistika
Pěší turistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Zimní sporty
Klub českých turistů
Sdružení a spolky
Cestovní kanceláře
Folklor a tradice
  Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Příroda a její ochrana
  Přírodní zajímavosti
Chráněná krajinná území
Naučné stezky
Ubytování a stravování
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, motoresty
Penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Další stravování
Gastronomické speciality
OBCHOD A SLUZBY
  Služby motoristům
Služby
Obchod
Nákupní centra
PODPORA PODNIKÁNÍ
  Investiční příležitosti
Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Finanční sektor a pojištění
Nemovitosti k prodeji
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba
  KLACR.cz, Moravskoslezský klastr cestovního ruchu

Financování alternativního školství

Město Šumperk
Vychází z usnesení RM č. 5505/02 ze dne 6. 6. 2002 , které reagovalo především na opětovné žádosti Waldorfské iniciativy o zřízení MŠ s prvky waldorfské pedagogiky.
Zpracovaný materiál má především za cíl stanovit konkrétní podmínky, které umožňují vícezdrojové financování jakéhokoliv projektu v oblasti školství. Je třeba si uvědomit, že vždy půjde o projekty dlouhodobé, týkající se značného počtu obyvatel města a finančně i odborně velmi náročné. Z těchto důvodů by bylo velice riskantní připustit situaci, že by budoucí zřizovatel jakéhokoliv zařízení alternativního školství spoléhal pouze na finanční příspěvek z rozpočtu města a na to, že město bude zřizovatelem zařízení. Je nezbytně nutné, aby si zřizovatel již při zakládání zařízení vytvořil podmínky, které by mu umožňovaly v duchu zákona č. 564/1990 Sb. o státní správě a samosprávě ve školství zařazení do sítě škol a v duchu zákona č. 306/1999 Sb. o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením i dosáhnout na dotaci z příslušného ministerstva nebo kraje.
Vzhledem k ustálené situaci ve školství ve městě Šumperku město kdykoliv v budoucnu nebude na sebe přebírat zřizovatelskou funkci jakéhokoliv zařízení alternativního školství.
Pokud by Město Šumperk poskytovalo účelovou dotaci jakémukoliv zařízení alternativního školství ve městě, bude to pouze po splnění následujících podmínek žadatelem:
  • zřizovatelem musí být buď právnická osoba nebo fyzická osoba za podmínky, že její právní postavení bude v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 248/1995 sb.

    Zřizovatelem ani spoluzřizovatelem však nebude Město Šumperk
  • alternativní MŠ či školské zařízení musí být zařazeno do sítě škol, předškolních a školských zařízení.

    V tomto případě zařazuje do sítě škol OŠMT KÚ Olomouckého kraje v souladu s dlouhodobým záměrem KÚ Olomouckého kraje
  • alternativní ZŠ, ZUŠ musí být zařazena do sítě škol, předškolních a školských zařízení.

    V tomto případě zařazuje do sítě škol MŠMT na základě doporučení OŠMT KÚ Olomouckého kraje a musí být v souladu s dlouhodobým záměrem OŠMT KÚ Olomouckého kraje
  • zařazení do sítě škol v obou výše uvedených případech zajistí zřizovatel. Na jeho žádost mu odbor ŠBV MěÚ Šumperk může poskytnout nezbytnou odbornou pomoc
  • v případě, že alternativní MŠ, ZŠ, ZUŠ či školské zařízení bude provozovat svoji činnost v samostatné budově, bude dotace Města Šumperk ve výši : průměrná výše neinvestičních nákladů ve stejných nebo podobných zařízení města x počet dětí či žáků s trvalým bydlištěm v Šumperku.
  • v případě, že alternativní MŠ, ZŠ, ZUŠ či školské zařízení bude provozováno na základě nájemní smlouvy v objektu obecní školy či předškolního zařízení, bude dotace Města Šumperk ve výši : neinvestiční náklady na dítě či žáka v tomto konkrétním zařízení x počet dětí či žáků s trvalým bydlištěm v Šumperku.
Organizační opatření při poskytování dotace :
  • dotace bude poskytována na základě podané žádosti v termínu nejpozději do konce listopadu roku předcházejícímu před realizací projektu a čerpání dotace , bude poskytována ve čtvrtletních splátkách na k tomu příjemcem vytvořený účet
  • dotace bude poskytnuta na základě smlouvy o poskytnutí dotace uzavřenou mezi městem
Šumperk a odpovědným zástupcem příjemce, ve které budou, mimo jiné, výslovně uvedeny tyto podmínky :
  • dotace bude použita výhradně na zajišťování nákladů spojených s provozem školy
  • porušení smluvních podmínek ze strany příjemce dotace je důvodem k okamžitému odstoupení poskytovatele od smlouvy s tím, že příjemce je povinen již poskytnutou dotaci za příslušné čtvrtletí vrátit
  • v ostatních případech bude sjednána tříměsíční výpovědní lhůta
  • poskytovatel ve smlouvě konkrétně vymezí rozsah užití účelové dotace příjemcem
  • příjemce dotace se zaváže, že nejpozději do dne vyúčtování dotace předloží poskytovateli úplný přehled příjmů a výdajů spojených s činností příjemce
  • příjemce dotace se zaváže, že umožní poskytovateli dotace provést veřejnosprávní kontrolu využití poskytnuté dotace dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
Tato pravidla byly schválena radou města dne 22. května 2003, číslo usnesení 767/03, s účinností od 1. ledna 2004.
DALŠÍ INFORMACE: Městský úřad Šumperk
Zveřejněno 06.06.2003 v 17:09 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA